Discussieplatform voor zorgprofessionals

Rol: Huisarts
Beheerder
Site Admin
Onderwerp Auteur

Politiek, Verzekeraars en Belangenbehartigers

25 nov 2016 22:48

Als het om te leveren prestaties gaat zijn er 3 factoren onlosmakelijk verbonden, namelijk: Kwaliteit, Tijd en Geld.
Kies de voor u twee belangrijkste en voor de laatste zult u uw verlies moeten nemen.

Loopt u gerust nog even het rijtje van mogelijkheden na:
Hoge kwaliteit en Nu geleverd? prima, maar dat kan niet goedkoop.
Hoge kwaliteit en Goedkoop? prima, maar dan kan dat niet nu.
Goedkoop en Nu ? ook prima, u kunt de kwaliteit wel raden.

Dat is in de zorg ook zo. En eigenlijk gaan alle discussies en beleidsplannen volgens mij telkens over een verschuiving van de aandacht. Hadden we eerst de wachtlijsten, toen de kosten, en nu de kwaliteit. Ik verwacht dat we straks weer wachtlijst problematiek gaan krijgen.

Politici en verzekeraars en belangenbehartigers voeren in de discussies de boventoon, dat is te begrijpen als het over geld gaat. Maar soms gaat het over kwaliteit...
Deze partijen zullen nooit uitgepraat zijn, er is altijd discussie en debat, beleid moet gemaakt worden en daarna herzien; dat is hun werk.
De zorg mag ook wel eens meepraten, maar het is telkens als de partij die zich dient te verantwoorden, die in de verdediging moet.

Wij zorgverleners moeten uit die reflex van ons willen verdediging, daar is dit forum een hulpmiddel bij: deel hier op het forum uw ervaringen met beleidswisselingen, zorg indicatoren, verkiezingsbeloften , marktwerking etc. We moeten ervaringen delen en nadenken over ons eigen plan.

Rol: Huisarts
Jasper

Re: Politiek, Verzekeraars en Belangenbehartigers

27 nov 2016 20:25

Nou, ik had het niet anders kunnen zeggen !
Maar uh... zijn wij de enigen hier? Ik had meer volk verwacht.. :-)

Succes met het forum !

Rol: Oud Internist, Jonge Basisarts
debeteredokter

Re: Politiek, Verzekeraars en Belangenbehartigers

13 jun 2017 11:21

Over wachtlijsten gesproken, als ik met mijn ega eens uit eten ga, ja dat doen wij wel eens, dan kiest zij altijd een restaurant waar veel mensen zitten. Tja, dan moet je dus wel even wachten voordat je bediend wordt. Mijn vader zaliger, afgestudeerd bij Economische Hogeschool Rotterdam in 1933, zei altijd:"Bij een goede slager moet je lang wachten." Kortom, op een kwaliteitsprodukt moet je wachten, maar dan hoeft het niet meer te kosten, want de goede kok of goede slager, hoeven niet hun kwaliteit in een hoger uurloon uit te drukken. Zij zijn zorgprofessionals die nog eer stellen in hun werk.